Alla inlägg under maj 2013

Av Catrin Nordström - 4 maj 2013 14:56

Ja nu har man buggat och det är så himla härligt. Det enda är väl att mitt knä inte riktigt vill dansa lika mycket som jag vill. Så just nu vilar jag lete och sitter ute i solen och njuter av livet.
Det blåser varma vindar och man känner en doft av den hel grillade grisen som vi ska äta av i kväll.
Ikväll blir de mera dans och mat i mängder, detta livet är så underbart och man har svårt för att fatta vad man egentligen gjorde innan.

Av Catrin Nordström - 3 maj 2013 07:59

Ja då har en vecka till gått, och man liksom inte riktigt med :-)
Husbilen är packad med allt man behöver för en helg, ska bara jobba några timmar för att sedan dra i väg mot Skåneland och buggträff.
Vi ska få träna upp våra kunskaper i bugg, bena ska få röra på sig och det ska bli så kul. Att bugga är nått vi båda gillar, tyvärr är jag bara för glad i att dansa så min arma kropp är helt slut efter. Lär mig aldrig vad lagom är!
Det sk bli kul att träffa alla gamla vänner och träffa nya vänner, för att åka på träff med husbilen är så kul.
Nej nu ska Ronja ut på sin morgon promenad och jag ska sedan köra mot jobbet. Solen lyser på en klarblå himmel men tyvärr är det alldeles för kallt ännu så här på morgonen.

Av Catrin Nordström - 1 maj 2013 19:23

I dag har det verkligen varit härligt väder och mycket har jag fått gjort. Kjell har jobbat, de enda dagarna som man inte levererar mjölk är juldan och nyårsdan. Han var hemma rätt tidigt ändå, för det var betesläpp på Wapnö idag och då brukar det vara mycket folk på Wapnö.
Innan Kjell kom hem hann jag plantera mina blommor, tvättade några maskiner tvätt och jag bakade några muffins oxå. Muffins med skinka och soltorkade tomater, viktväktar recept. Som vi åt till lunch idag mycket goda. Kjell hade köpt med sig färg hem, för vi behövde bättra på våra altan möbler. Vi har ju tvättat vår murade grill så nu behövde vi måla till denna. Blev jätte bra! Det känns så skönt när man har gjort i ordning allt det där. Förra året gjorde vi inte nått åt altanen och det var väl inte så bra egentligen!
Ronja har varit ute hela dan, hon strosar runt på tomten och bara njuter. Ibland blir hon trött och då lägger hon sig någonstans och vilar. Ta på krafterna att ha koll på 3000 kvm tomt:-)
Vi sydde faktiskt ett Sunblocker till för vi kände att det behövdes, så nu täcker det nästan hela markis bredden! Vi har sytt det i tre delar, så man kan bestämma om man vill ha en, två eller alla tre. Sydde fast kardborre band längs med sidorna så man kan liksom sätta ihop dem, blev kanonbra. Jag sydde även ett solskydd till fönstret på passagerare sidan, för det finns inget jobbigare än att få in solen där. Man blir ju så himla varm!
Vi premiär grillat idag, gott är det med grillat!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här kommer jag att skriva lite om vårt liv och våra resor med husbilen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards