Direktlänk till inlägg 13 april 2013

Lördag förmiddag!

Av Catrin Nordström - 13 april 2013 10:09

Nu har man ätit husbils frukost,det är alltid lika gott och mysigt att äta just frukost i husbilen. Vi äter ju inte frukost tillsammans så många dagar på en månad och då är det nått speciellt när vi äter just i husbilen. Vår frukost brukar bestå av kaffe, yoghurt, bake off bröd, ägg, grönsaker och olika slags pålägg. Vi tittar även på tv4:as godmorgon program, kanske inte så socialt men väldigt mysigt.
Vi lämnade Ranarp strand i går runt lunch tiden, vi körde mot Ljungbyhed och hade förhoppningar om att hitta en plats i Söderåsens nationalpark men det gjorde vi inte:( Vi körde runt och letade på olika platser, till slut bestämde vi oss för att köra till Bengt i Örkelljunga. Jag är inte så förtjust i att stå här, ingen fin utsikt och ganska mycket liv.
När vi kom fram gick Kjell in och betalade avgiften. Jag fick ett sms, från en av våra härliga vänner. Hon undrade om vi bjöd på kaffe, de hade vägarna förbi oss. Jag svarade med att vi inte var hemma, och det var synd. Kjell kom tillbaka och vi åt en lätt lunch. Sen frågade han om jag hade fått ett sms, mmm svarade jag. Och då kröp det fram att han hade träffat just denna person när han hade betalt. Alltså blev jag lurad och helt plötsigt stod vännerna utanför dörren:) tur man har Gevalia i husbilen:-) Det var jätte trevligt att träffa dessa glada människor.
De skulle vidare till Jönköping för att tävlingsdans, önskar de lycka till!
Idag ska vi köra vidare till ett par andra härliga vänner, det är helt otroligt så många nya härliga vänner man har fått sen vi köpte vår första husbil och gick med i husbilsklubben.se.
Jag hade en helt klar bild innan vilka som ägde och körde runt i husbilar. Det var rika pensionärer och de var väldigt speciella enl mig. Denna bild har blivit bortsuddad flera gånger om:) Det helt fel bild, det är helt vanliga människor som har förstått det där med att njuta av den tiden man är ledig och ta sig tid att bara vara!
Nu ska vi duscha, ta en promenad med Ronja och sen släppa handbromsen för att köra vidare. Vad vi stannar i natt har vi inte en aning om och det är just det som är det bästa med just husbilslivet. Var man än stannar så är man hemma!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catrin Nordström - 4 maj 2013 14:56

Ja nu har man buggat och det är så himla härligt. Det enda är väl att mitt knä inte riktigt vill dansa lika mycket som jag vill. Så just nu vilar jag lete och sitter ute i solen och njuter av livet. Det blåser varma vindar och man känner en doft av...

Av Catrin Nordström - 3 maj 2013 07:59

Ja då har en vecka till gått, och man liksom inte riktigt med :-) Husbilen är packad med allt man behöver för en helg, ska bara jobba några timmar för att sedan dra i väg mot Skåneland och buggträff. Vi ska få träna upp våra kunskaper i bugg, bena...

Av Catrin Nordström - 1 maj 2013 19:23

I dag har det verkligen varit härligt väder och mycket har jag fått gjort. Kjell har jobbat, de enda dagarna som man inte levererar mjölk är juldan och nyårsdan. Han var hemma rätt tidigt ändå, för det var betesläpp på Wapnö idag och då brukar det va...

Av Catrin Nordström - 28 april 2013 19:37

Ja då har en helg till flugit iväg och man har haft det så himla bra. På kvällen i fredags satt vi i våra vänners husbil, drack lite gott vin och kex med ost. Pratade om allt möjligt och tiden bara rann iväg. Klockan hann bli rätt mycket innan vi kom...

Av Catrin Nordström - 26 april 2013 17:29

Ja då var vi iväg igen med vår stora "pärla":) Vi hade bestämt att vi inte skulle köra mot skåneland men ändå blev det åt detta hållet även denna helgen. Så i går efter jobbet körde vi över åsen och ner mot Helsingborg. Platsen vi stannade vid blev R...

Presentation


Här kommer jag att skriva lite om vårt liv och våra resor med husbilen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards