Alla inlägg den 7 april 2013

Av Catrin Nordström - 7 april 2013 15:32

Idag har vi verkligen inte gjort mycket:) Jag kände mig inte alls kry när jag vaknade idag utan rätt förkyld :( det blev lite bättre efter frukosten !
En lång promenad med Ronja blev det i alla fall och när vi kom hem mötte vi på våra grannar som var lite nyfikna på vår husbil. De har själva en husbil men den är gammal och bara 5.70 lång. En rätt stor skillnad på våran som är 8.80
De tyckte helt klart att vår var fin och det är den ju. Vi bjöd in dem på kaffe och bullar, de var lite nyfikna på vår resa förra året. Vi berättade lite och visade lite bilder. Pratade även om lite olika ställplatser i närområdet, de har inte haft husbil mer än ett år så de var väldigt nyfikna. Det blev en trevlig stund vid köksbordet!
När de hade gått hem så gick Kjell ut med dammsugaren i husbilen och städade, så nu är den ren både utanpå och inuti. Härligt när vi ska iväg nästa helg.
Vi skickade iväg ett mail till Burstner Sverige med för det är några småsaker som vi undrar över, få se när svaret kommer brukar inte alls ta lång tid.
Vi har även hunnit med att göra våra deklarationer, jag fick tillbaka en hel del härliga pengar att få till semesterkassan :) Kjell får betala tillbaka 100 kr, men det är ju inte så mycket! Tänk vad enkelt det är att deklarera nuförtiden, bara fylla i några uppgifter på deras app och sen är det klart. Visst var det en sport att köra ner till skattekontoret och lämna in blanketten så sent som möjligt. Fast jag personligen gillar appen bättre och man kan pricka av denna tråkiga uppgift.
Vi har gjort en upptäckt:-) Kjell jobbar bara tre helger till sen är det semester, inte klokt. Och det har inte blivit vår ännu, inte riktigt i alla fall för vi har fortfarande minus grader på nätterna!
Nej nu ska jag sätta mig och sticka lite, är spänd på att se hur denna overall blir. Ser just nu lite konstig ut men det blir nog bra när den är klar!

Presentation


Här kommer jag att skriva lite om vårt liv och våra resor med husbilen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards