Direktlänk till inlägg 26 april 2013

Husbilshelg!

Av Catrin Nordström - 26 april 2013 17:29

Ja då var vi iväg igen med vår stora "pärla":) Vi hade bestämt att vi inte skulle köra mot skåneland men ändå blev det åt detta hållet även denna helgen. Så i går efter jobbet körde vi över åsen och ner mot Helsingborg. Platsen vi stannade vid blev Rydebäck-Fortunastrand. Vädret var kanon fint och det blåste inte alls något när vi kom fram. Klcokan hade blivit ganska mycket så det var bara att laga lite mat och sätta på tv:n. Det kom inga flera husbilar,utan vi stod där alldeles själva. Det började regna och blåsa framåt natten, smattrande härligt på taket när vi la oss! Även om vi stod ganska framåt lutande så sov vi som stockar hela natten!
Vi sov rätt länge idag, Ronja tyckte nog att vi var ganska dumma. Hon behövde ju komma ut och kissa. Åt frukost i godan ro och därefter gick vi en lång runda med Ronja i blåsten! Vi bestämde oss för att köra vidare och det blev hela 5 km:) stannade sedan för att dricka en kopp kaffe och fundera på vad vi skulle göra. Vi bestämde oss för att köra vidare och målet för dagen blev Magreteberg, där vi faktiskt träffade på ett par av våra vänner. Ganska komiskt faktiskt för vi när vi var här sist så var det just med dessa vännerna:) ibland är världen ganska liten!
När vi hade pratat en stund med dem så gick vi till Lager 157, jag ville så gärna hitta en klänning där. Men tyvärr blev jag ganska besviken, där fanns inget som jag fick lust att lägga pengar på!
På vägen hem mötte vi ett rådjur som höll på att tappa sin vinter päls. Tog en bild men tyvärr blev den inte riktigt bra.
Ikväll blir det hembakad pizza, går faktiskt riktigt bra att göra i ugnen som finns i husbilen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catrin Nordström - 4 maj 2013 14:56

Ja nu har man buggat och det är så himla härligt. Det enda är väl att mitt knä inte riktigt vill dansa lika mycket som jag vill. Så just nu vilar jag lete och sitter ute i solen och njuter av livet. Det blåser varma vindar och man känner en doft av...

Av Catrin Nordström - 3 maj 2013 07:59

Ja då har en vecka till gått, och man liksom inte riktigt med :-) Husbilen är packad med allt man behöver för en helg, ska bara jobba några timmar för att sedan dra i väg mot Skåneland och buggträff. Vi ska få träna upp våra kunskaper i bugg, bena...

Av Catrin Nordström - 1 maj 2013 19:23

I dag har det verkligen varit härligt väder och mycket har jag fått gjort. Kjell har jobbat, de enda dagarna som man inte levererar mjölk är juldan och nyårsdan. Han var hemma rätt tidigt ändå, för det var betesläpp på Wapnö idag och då brukar det va...

Av Catrin Nordström - 28 april 2013 19:37

Ja då har en helg till flugit iväg och man har haft det så himla bra. På kvällen i fredags satt vi i våra vänners husbil, drack lite gott vin och kex med ost. Pratade om allt möjligt och tiden bara rann iväg. Klockan hann bli rätt mycket innan vi kom...

Av Catrin Nordström - 24 april 2013 18:02

Ja nu är man mitt i veckan, och man jobbar en dag till sen är det helg ledigt:-) Och vad ska vi göra då, kanske man undrar? Vi ska åka iväg med vårt andra hem vart vet vi inte ännu! Jag har inte haft tid eller rätta sagt ork att skriva något här! H...

Presentation


Här kommer jag att skriva lite om vårt liv och våra resor med husbilen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards