Direktlänk till inlägg 17 april 2013

Mycket att göra!

Av Catrin Nordström - 17 april 2013 16:22

Jag har liksom inte hunnit skriva något här de två sista dagarna:( Nu är det mycket på jobbet, alltid likadant varje vår. I måndags var det AP-möte( arbetsplatsmöte) där den nya organisationen skulle presenteras av vår chefen. Mycket nytt kommer det att bli men kanske mest för våra lärare som nästan helt får tänka om! F-klass verksamheten kommer nog att löpa på i vanlig takt, med vissa förändringar. Vi kommer till hösten att få 68 st 6-åringar istället för 48 st som vi har i dagsläget, men nu ska ni inte tro att vi blir flera pedagoger runt dessa barn:) utan det är nästan samma gäng som ska jobba med dessa. Bara en av oss kommer att flytta upp och ta en 1:a, och vi får en ny/gammal kollega i form av en kille.
Vad hände mera i måndags ju det var dags att få träffa vårt gäng med förväntansfulla 6-åringar, de var väldigt nyfikna och hade nog massa med frågor men de vågade inte riktigt ställa dem. De lär bli varma i kläderna ganska snabbt i höst och då får man knappt tyst på dem!
Hann inte med så mycket hemma denna kväll, och det var är alltid lika jobbigt att sluta sent tycker jag. Min kropp vill liksom inte jobba så länge på dagarna.
I går var det återdags för en lång dag, efter jobbets slut körde jag till Frida för att skylta om i hennes fönster påsken skulle ut! Vilken mage hon har fått! Hon har gått lite mera än halva tiden nu, så nu växer den lilla krabaten med en väldig fart:)
När jag var klar där var det bara att köra till läromässan, och möta upp min kollega. Vi skulle kika lite på olika böcker som vi tänker köpa in till hösten. Det var mycket böcker att se,men vi fastnade för ett par olika som vi med all säkerhet kommer att beställ.
Klockan hann bli runt 17 innan jag var hemma och då var det dags att laga mat. Kjell jobbade för fullt med att klyva ved och fylla upp vårt vedförråd. Fick ju hem dubbla lass i år!
Vi hade ju lite problem med vår husbil när vi var ute i helgen, den började låta som en fiskebåt!:( mitt i natten. Tur var att vi stod på el så vi kunde stänga av gasolen. Så när vi kom hem skriv vi ett mail till killarna på Burstner Sverige! De är nog ganska vana vid att få mail ifrån oss nu!
Peter Östlund svarade direkt med att detta kommer Anders att ta tag i snarast. Så igår kväll ringde Anders till oss, snacka om att de vill oss väl. Felet är inte så vanligt, men vad är vanligt när det gäller oss och husbilar??
Anders och Kjell kom överens om att vi skulle köra till Hallands camp och få det fixat. Problemet för oss är att vi verkligen inte vill åka dit efter allt som de har ställt till med,(en del personal är ju kvar sen FJ) Vi har gjort klart för dem på Burstner Sverige vad vi anser om detta. Det är dock en ny kille som jobbar med själva bokningen av reperationerna, och han sak vara bra. Anders lovade att ringa honom och berätta läget att en speciell kille i verkstaden INTE får röra våran husbil. Delen som ska bytas ut skickas från Burstner Sverige i Mantorp. Vi ska även få en extra vattenpump med oss under semestern, om nu något skulle hända med denna. För den som är i husbilen är lite osäker just nu, och vi vill ju inte behöva råka ut för samma sak igen! Detta var inga som helst problem för Burstner Sverige att fixa! Jag säger bara att så välbemötta som vi har blivit av det gänget där upp gör mig så himla glad. De vill helt klart att vi ska vara nöjda:)
Idag var det inget extra jobb utan raka vägen hem, härligt. Vi fikade en stund på altanen sen gick Kjell ut och jobbade med veden. Det är riktigt varmt och skönt i solen även om vinden är lite kylig!
Nu ska jag fixa till lite middag det blir korvgryta gjord på Wapnös falukorv( mycket god, rikligt med kött i den) och till denna blir det ris och en sallad.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catrin Nordström - 4 maj 2013 14:56

Ja nu har man buggat och det är så himla härligt. Det enda är väl att mitt knä inte riktigt vill dansa lika mycket som jag vill. Så just nu vilar jag lete och sitter ute i solen och njuter av livet. Det blåser varma vindar och man känner en doft av...

Av Catrin Nordström - 3 maj 2013 07:59

Ja då har en vecka till gått, och man liksom inte riktigt med :-) Husbilen är packad med allt man behöver för en helg, ska bara jobba några timmar för att sedan dra i väg mot Skåneland och buggträff. Vi ska få träna upp våra kunskaper i bugg, bena...

Av Catrin Nordström - 1 maj 2013 19:23

I dag har det verkligen varit härligt väder och mycket har jag fått gjort. Kjell har jobbat, de enda dagarna som man inte levererar mjölk är juldan och nyårsdan. Han var hemma rätt tidigt ändå, för det var betesläpp på Wapnö idag och då brukar det va...

Av Catrin Nordström - 28 april 2013 19:37

Ja då har en helg till flugit iväg och man har haft det så himla bra. På kvällen i fredags satt vi i våra vänners husbil, drack lite gott vin och kex med ost. Pratade om allt möjligt och tiden bara rann iväg. Klockan hann bli rätt mycket innan vi kom...

Av Catrin Nordström - 26 april 2013 17:29

Ja då var vi iväg igen med vår stora "pärla":) Vi hade bestämt att vi inte skulle köra mot skåneland men ändå blev det åt detta hållet även denna helgen. Så i går efter jobbet körde vi över åsen och ner mot Helsingborg. Platsen vi stannade vid blev R...

Presentation


Här kommer jag att skriva lite om vårt liv och våra resor med husbilen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards