Alla inlägg den 4 april 2013

Av Catrin Nordström - 4 april 2013 16:30

Ja så var 20,5 kvm husbilstak vaxat och klart,det var som att ta simborgarmärket på ett husbilstak när man simma runt där uppe.
För man kan ju inte vara allt för hårdhänt med knäna på taket.
Så det var att ta på sig mjukisbyxor kände mej som en jätte polertrasa :)
Men och andra sidan är ju gubben oxå vaxad och hal som en ål nu ;)
Det är skönt att ha detta gjort nu väntar bara resten av husbilen på att få lite vax på sig .
// Kjell

Av Catrin Nordström - 4 april 2013 07:44

Igår var en dag som var ganska jobbig på olika sätt!
På natten mellan tisdag och onsdag mådde Kjell dåligt, hade tryckande känsla över bröstet och mådde jätte dåligt:( Han försökte väcka mig men jag ta en tablett mot min värk för att kunna sova, vilket innebär att jag är helt borta. Så jag hade inte vaknat när han försökte väcka mig:(:(
Han åkte såklart till jobbet på morgonen men han hade fortfarande ont, så jag fick honom att ringa vårdcentralen. Fick tid dit klockan 14, vi gick dit. Läkaren vi träffade gjorde väl det man ska det enda problemet var väl att man inte fattade vad han sa! Han skickade oss i alla fall till medicin akuten, och vi åkte dit. Där tog de prover och sa det ta ca 1.5 timme, jag körde hem för att släppa ut Ronja. Körde sen tillbaka till sjukhuset, men jag stannade inte så länge för vi fick ny information att det minst skulle ta 2 timmar till. När jag körde ringde Kjell och sa att man skulle få vänta minst till midnatt! Där var bara en läkare på 200 personer som väntade plus att han hade hand om en avdelning , man undrar om detta är klokt!
När man hade kollat Kjells hjärta så var det perfekt, så han valde att åka hem. Jag tror att det är stressen som gör sig till känna hos honom, för min man är en person som stressar mycket och hans jobb är rätt krävande. Hoppas nu att han lärt sig något av detta att han måste ta det lite lugnare, för jag vill inte mista honom!
Det andra som hände i går var att jag var med min son hos tandläkaren, även där mötte vi en person som talade mycket dålig svenska!
Det visade sig nu att Sebbes tandskada var allvarligare än vi hoppades! Nu blir det många besök och man kommer att dra ut hela tanden och han kommer att få en gå igenom olika moment för att få en ny tand! Först ska han få en protes som han ska ha under tiden så han slipper ha ett hål mitt fram i munnen.
Vilken dag!
Nu ska jag gå en runda med Ronja och sen till jobbet!

Presentation


Här kommer jag att skriva lite om vårt liv och våra resor med husbilen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards