Alla inlägg den 5 april 2013

Av Catrin Nordström - 5 april 2013 07:41

Ibland bör man nog tänka efter vad man bygger sitt bo!
När vi kom tillbaka efter påskhelgen hade en duvfamilj byggt ett bo under vårt tak, uppe på vårt solskydd. Barnen upptäckte detta ganska snabbt, för det låg väldigt många kvistar nedanför själva boet. I tisdags när vi upptäckte det hela var där ingen duva i boet, men igår så låg där en duva och ruvade på ägg( tror vi). Det var ett duv par som tyckte att denna plats var perfekt, man kunde se att först låg den ena duvan och ruvade och sen kom den andra duvan och de bytte plats.
Vi pratade en hel del om detta, och vi kom överens om att vi måste låta de vara i fred. Vi kollade upp hur länge en duva ruvar på sina ägg, och nu väntar vi med spänning på hur många duv barn som kommer att bo i boet!
Det enda jag är rädd för att duvorna inte får vara i fred, för man kan säga att området som jag jobbar i är det inte speciellt lugnt i. Så jag befarar att boet är borta efter helgen, kanske redan idag när man kommer till jobbet:(
Mitt fritids ligger på en plats i just detta område som ungdomar brukar hålla till på helgerna, i går när vi kom hade man haft grillfest och det var mycket skräp på gården. Så som ölburkar, glas, engångsgrillar, korv, chips påsar m.m Vi brukar ofta få städa efter helgerna, det är inte alls kul och barnen är verkligen förvånade och undrar varför man gör så?

Presentation


Här kommer jag att skriva lite om vårt liv och våra resor med husbilen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards